מחקר בבי"ח זיו: אופן נטילת המשטח בבדיקת קורונה משפיע על התוצאה

צבי טסלר No Comments on מחקר בבי"ח זיו: אופן נטילת המשטח בבדיקת קורונה משפיע על התוצאה

במחקר נמצא ששיטת נטילה "עדינה" מפספסת חולים חיוביים רבים ועלולה להוביל לקבלת תשובות שליליות מוטעות

בדיקת קורונה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במחקר שבוצע לאחרונה אצלנו במרכז הרפואי זיו והתפרסם בעיתון היוקרתי Infection התברר שלאופן נטילת המשטח לבדיקת קורונה (אנטיגן או pcr) השפעה משמעותית על התוצאה.

במחקר שבוצע בניהולו של ד"ר שמעון אדלשטיין, מנהל היחידה למניעת זיהומים בבית החולים נדגמו חולים שפנו לחדר המיון בשתי שיטות.

בשיטת ה "CDC" ניטלו משטחים שנדגמו באופן עדין מחלל הלוע והאף , ובשיטת "זיו" בה ניטלו משטחים מאותם איזורים תוך הקפדה על סיבובים של המטושים ומגע ממושך עם חלל הלוע והאף.

במחקר נמצא ששיטת נטילה "עדינה" מפספסת חולים חיוביים רבים ועלולה להוביל לקבלת תשובות שליליות מוטעות. שיטת נטילה של זיו (הפחות נעימה, הכוללת מגע ארוך יותר בחללים הנדגמים) תורמת לאיתור של יותר חולים חיוביים ועל ידי כך מקטינה את הסכנה של פיזור המחלה עם קבלת תשובה שלילית שגויה.

המסקנה של המחקר כוללת מסר לכולם – הגעתם להיבדק ונטילת המשטח שטחית? – אל תסכימו. פנו מייד אל הבודק ודירשו להידגם "כמו שצריך". נטילת משטח קפדנית כמו שמקובל במרכז הרפואי זיו -שיטת זיו תקטין את הסיכון לפספוס של המשטח.

מתכוונים לבקר את ההורים המבוגרים ואתם נוטלים לעצמכם משטח אנטיגן ביתי? הקפידו על דיגום עצמי קפדני – לא נגיעה קלה בנחיריים, אלא משטח עמוק הכולל סיבוב המטוש. קבלת תשובה שלילית כאשר שיטת הנטילה היתה קפדנית (שיטת זיו) מבטיחה את ההורים המבוגרים מפספוס של בן משפחה חולה.

 



0 תגובות